Thursday, April 19, 2012

Pemimpin DAP Tak Nak Undi India! Keling Punya Undi, Sapa Mau!!!



Pemimpin DAP memang sudah besar kepala! Mereka sudah lupa diri. Mereka fikir rakyat akan sokong pemimpin yang rasis tahap cipan!

Mungkin pemimpin DAP sudah lupa semasa PRU yang lalu, kemenangan calon mereka turut disumbangkan oleh undi india dan melayu.

Hari ini mereka sudah lupa akan jasa orang india. Sudahlah segala janji mereka kepada masyarakat india tidak ditunaikan, kini mereka hina pula kaum india dengan panggilan keling!

Sudah pasti orang india marah bila Adun Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah memanggil mereka dengan panggilan keling! Berikut adalah petikan dari laporan akhbar selepas kejadian oleh YB Seri Kembangan tersebut:


[BH] KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah cedera di muka akibat ditumbuk dua lelaki selepas makan malam di sebuah restoran di Seri Kembangan dekat sini, awal pagi semalam.

Kejadian kira-kira jam 12.30 pagi itu dikatakan ada kaitan dengan isu pemindahan peniaga pasar baru Seri Kembangan oleh kerajaan Selangor. Dalam kejadian itu, Hian Wah yang juga Setiausaha DAP Selangor bersama beberapa rakan baru selesai makan malam apabila didatangi dua lelaki dikatakan mahu berbincang isu pemindahan pasar baru.
Selepas perbincangan kira-kira 10 minit, dua lelaki terbabit dikatakan berang dan tidak menerima penjelasan ADUN itu, sebelum menumbuk beliau dan melarikan diri.

Hian Wah kemudian membuat laporan di Balai Polis Seri Kembangan.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abdul Razak Elias, berkata susulan laporan itu, polis menahan dua suspek beberapa jam kemudian di sekitar Seri Kembangan bagi membantu siasatan.

dan kita lihat dan dengar pula penjelasan dari lelaki india yang didakwa menumbuk Adun DAP tersebut sehingga cedera.




Dari penjelasan itu jelas menunjukkan bahawa Adun DAP itu telah mengeluarkan kata-kata rasis berikut:

Keling Punya Undi, Sapa Mau!

Berang dengan kata-kata rasis itu, maka lelaki ini telah menolak Adun tersebut. Ean Yong Hian Wah jelas menipu dengan mendakwa dia cedera dimuka akibat ditumbuk! Ianya dibuat untuk mengalih isu sebenar bahawa dia telah mengeluarkan kata-kata rasis terhadap penduduk india!

Dalam soal pemindahan peniaga dari pasar lama Seri Kembangan, jelas Adun tersebut telah mengabaikan kebajikan peniaga india sebaliknya memberi keutamaan kepada peniaga cina. Ini yang menyebabkan peniaga india naik berang!

Pemimpin DAP sekarang terlalu yakin bahawa undi cina sudah cukup untuk menjamin kemenangan mereka dalam pilihanraya akan datang. Mereka sudah tidak peduli dengan undi india lagi. Mereka juga yakin bahawa mereka akan dapat sedikit sebanyak undi melayu dari pengikut PAS dan PKR yang bebal lagi bangang! So kita tunggu dan lihat!

Kepada masyarakat india yang didatangi oleh pemimpin DAP untuk merayu undi semasa PRU akan datang, boleh lah baling mereka dengan selipar sebagai balasan penghinaan kepada kaum india!!!!

0 comments:

Post a Comment

Followers