Sunday, April 29, 2012

Kekejaman Penyokong Bersih! Anwar, Mat Sabu dan Ambiga Harus Bertanggungjawab!


Satu Malaya sudah tahu yang Bershit 3.0 adalah perhimpunan ganas. Memang itu yang Anwar mahukan. Jika tidak dia tak akan hasut penyokong Bershit untuk merempuh polis bertugas, memukul polis dengan tiada langsung belas kasihan!

Beruk upahan anwar telah jadikan Kuala Lumpur seperti medan perang. Misi anwar untuk mengajak rakyat lain bersama-sama mengulingkan kerajaan sebagaimana berlaku di Medan Tahrir telah gagal!

Namun kegagalan itu telah memperlihatkan betapa beruk belaan anwar berperangai macam syaitan yang kecewa kerana gagal meliwat!

Anggota polis ramai yang cedera. Mereka hanya menjalankan amanah mereka menjaga ketenteraman awam. Mereka mengikut undang-undang. Mahkamah telah membuat keputusan -  tiada sebarang perhimpunan boleh diadakn di Dataran Merdeka semalam. Mereka telah jalankan tugas mereka untuk suraikan beruk-beruk yang degil ingin melanggar perintah mahkamah! Tapi mereka telah dibelasah dengan teruk oleh beruk belaan Anwar dan Ambiga dibantu oleh monyet peliharaan Mat Sabu!

Ambiga kata dia memperjuangkan hak asasi rakyat mengikut undang-undang tapi dia sendiri gagal mematuhi undang-undang yang paling simple! Fuck off la Ambiga! Jika beruk-beruk dan pemimpin mereka ini dibiarkan memerintah negara ini, seluruh rakyat akan dipaksa untuk menjadi beruk!

Apa yang aku nak tekankan disini, siapa yang seharusnya bertanggungjawab ke atas segala keganasan dan kerosakan harta benda yang berlaku!

Apakah selaku penghasut dan penganjur keganasan ini, Ambiga, Mat Sabu dan Anwar patut dibiarkan begitu sahaja? Apakah beruk-beruk ini berada diatas segala undang-undang sehingga tiada sebarang tindakan boleh dikenakan ke atas mereka!

Pertamanya mereka telah mengarahkan pengikut mereka melanggar undang-undang untuk terus berhimpun seterusnya melanggar arahan Mahkamah!

Keduanya mereka bersalah kerana menghasut penyokong mereka merempuh sekatan polis. Pihak polis harus menyiarkan semula ucapan hasutan Anwar di Masjid Negara semalam sebagi bukti dia menghasut pengikutnya untuk bertempur dengan polis yang bertugas menjaga keamanan!

Ketiganya tindakan mereka telah menyebabkan ramai anggota polis yang bertugas mengalami kecederaan yang serius. Pihak polis perlu membuat laporan agar mereka ini disiasat dan didakwa oleh mahkamah! Jika bersalah mereka ini perlu dijatuhkan hukuman setimpal mengikut peruntukan undang-undang sedia ada sebagaimana rakyat biasa lain yang melakukan kesalahan!

Mereka bercakap tentang hak asasi rakyat mengikut perlembagaan. Apakah anggota polis juga bukan rakyat yang perlu diberikan hak mereka. Aku menyeru rakyat Malaysia yang cintakan keamanan agar beramai-ramai membuat laporan polis untuk desak mereka ini disiasat dan didakwa di mahkamah! Ini bukan cerita soal politik lagi, ini soal perlanggaran undang-undang! Jika ianya dibiarkan, akan datang semua orang akan bertindak sesuka hati memukul dan membelasah polis sesuka hati mereka jika ada perhimpunan!

Korang tengok sendiri bagaiman polis ini menjadi mangsa mereka. Bayangkan jika anggota polis ini adalah bapa anda... apakah perasan kalian?



Sesuatu harus dilakukan untuk membawa mereka yang bersalah ke muka pengadilan. Jika tidak, kita bimbang akan ada orang yang akan mengambil tindakan sendiri! 

0 comments:

Post a Comment

Followers