Tuesday, May 22, 2012

BERSIH 3.0 : MAHKAMAH PERLU PANGGIL DAN DAKWA ORANG NI.!

Mahkamah hari ni telahpun mendakwa sepasang pemilik aiskrim, Anwar dan Azmin dan juga CheguBard 'ponen' atas tuduhan memberi isyarat untuk melakukan keganasan sekaligus mencetuskan huru hara semasa demo BERSIH 3.0, pada 28 April lalu.

Tetapi mahkamah tertinggal seorang lagi yang sebenarnya telah menjadi bapok 'dalang besar' semasa demo Bersih 3.0 tersebut. Orang ini dengan jelas sekali telah menghasut dan mengelirukan orang ramai terutama kepada anak-anak muda dengan mengeluarkan 'fatwa sesat' sebelum demo Bersih 3.0 itu dibuat.

'Hadir Bersih 3.0 Wajib' inilah fatwa sesat yang dilaungkan oleh orang ini. Padahal kita semua telah dimaklumkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan yang didalamnya terdiri daripada majlis-majlis Agama dan mufti-mufti telah membuat ketetapan bahawa demo Bersih 3.0 pada 28 April lalu itu adalah HARAM kerana dengan sengaja berhimpun untuk mencetuskan huru hara dan dengan niat menjatuhkan kerajaan dengan cara yang salah.

Orang ini juga dengan sendirinya telah mengaku memberi imbuhan 'duit poket' supaya hadir ke Bersih 3.0 tersebut untuk melakukan demo huru hara. Jadi jelas orang ini telah melakukan satu kesalahan besar dengan fatwa sesat menghasut, mengelirukan dan menggalakkan orang awam melakukan demo untuk menimbulkan ketegangan dan huru hara didalam negara.


Jadi mahkamah harus mendakwa orang ini yang juga MurshitDOL Am PAS @ Ulamak Politik @ Ulamak Terompah ini.. PAS parti SESAT..! 

0 comments:

Post a Comment

Followers