Tuesday, March 13, 2012

Ronnie Liu Terima Rasuah RM5 juta

Laman blog sel13 mendedahkan Exco Selangor menerima rasuah sebanyak RM5 juta untuk melindungi sebuah tanah perkuburan haram di Selangor

Tanah Perkuburan milik Premivest tersebut tidak pernah mendapat sebarang kelulusan dari MBSA dibina di atas tanah lot bernombor 3868, 3869, 3870, 3871 dan 3872 yang luas keseluruhannya 49 ekar, terletak di Seksyen U14 Shah Alam, Mukim Bukit Raja, Daerah Petaling.



Desas desus tersebar, mengatakan bahawa sejumlah wang telah dibayar kepada Ronnie Liu sebagai balasan menjaga kawasan tersebut.

"Syarikat berkenaan menjadi besar kepala dan tidak endahkan MBSA serta pejabat tanah kerana mereka mendapat perlindungan dari DAP amnya dan Ronnie Liu khususnya. Mengikut maklumat yang diterima sehingga kini RM 5 juta telah dibayar oleh syarikat terbabit kepada DAP melalui Ronnie Liu bagi melindungi perniagaan mereka."

"Malah Ronnie sendiri telah beberapa kali mengeluarkan arahan kepada MBSA agar tidak mengganggu tanah perkuburan tersebut. Pernah sekali MBSA mengadakan mesyuarat bagi membincangkan tentang perkara tersebut. Ketika mesyuarat berlangsung, Datuk Bandar MBSA ketika itu, Dato’ Mazalan Md Nor menerima panggilan dari Ronnie mengarahkan agar MBSA tidak mengacau tanah perkuburan tersebut."

Selangor dah jadi negeri gangster....

ps: Bila pas nak desak Ronnie Liu letak jawatan?? Kalau dap makan rasuah, tak dak sapa peduli. Ini lah perangai sebenar Pakatan Haram Jadah!!!

untuk seterusnya baca di sini!

0 comments:

Post a Comment

Followers